نموذج ترجمة لمحتوى طبي

 Here’s the Best Way to Cure an Upset Stomach

A stomach ache can strike for all kinds of reasons, from contaminated food to chronic disease. It passes, sure, but the pain, headache, diarrhea, vomiting and other classic symptoms of stomach flu ensure a crummy couple of days

It can be tough to know what to put in your body when you’re dealing with an upset stomach, but there are a few surefire foods. Ginger, scientifically, is a good place to start. “Ginger and also turmeric, which is a member of the ginger family, seem to be anti-inflammatory,” says Dr. Emeran Mayer, a professor of digestive diseases at UCLA. Both ginger and turmeric are roots, he says, and may have developed special antibacterial properties in order to withstand contamination from microorganisms in soil. Skip the sugary commercial ginger ales, which contain little real ginger, and sip water infused with ginger or turmeric instead, he advises.

You won’t want to eat in the throes of vomiting, but starting to sip water and other beverages right away is a good idea, says Dr. Joseph Murray, a gastroenterologist at Mayo Clinic. Because you’re getting rid of essential vitamins and nutrients with every trip to the bathroom, it’s important to replenish your body’s electrolytes—namely salt, but also potassium and glucose (sugar), he says. If the word “electrolytes” makes you think of Gatorade, you’re not far off. But Gatorade and other sports drinks may not contain enough salt to replenish your depleted stores. “Diluted tomato juice is pretty good, mostly because it’s salty,” Murray says.

إليك أفضل طريقة لعلاج اضطراب المعدة

آلام المعدة يمكن أن تحدث نتيجة لجميع أنواع الأسباب، بدءًا  من تناول المواد الغذائية الملوثة وصولًا إلى الأمراض المزمنة، لقد مر  بالتأكيد، ولكن الألم والصداع والإسهال والقيء والأعراض الكلاسيكية الأخرى المصاحبة لآلام المعدة من برد في المعدة وما شابه تجعلك في حالة سيئة لبضعة أيام.

يمكن أن يكون من الصعب معرفة ما يجب أن يحصل عليه جسمك عندما تتعامل مع مشكلة اضطراب المعدة، ولكن هناك عدد قليل من الأطعمة المؤكدة التي عليك باللجوء إليها منها؛ الزنجبيل، والكركم، حيث أنهم، بداية جيدة لعلاج اضطراب المعدة، علميًا.

ويقول الدكتور “Emeran Mayer” إيميران ماير، أستاذ أمراض الجهاز الهضمي في جامعة كاليفورنيا: “فكل من الزنجبيل والكركم يحتويان على خصائص مضادة للجراثيم تستطيع أن تخلص جسمك من الكائنات الحية الدقيقية لذا عليك أن تتخطي الزنجبيل المعلب المتوفر في المتاجر، لأنه يحتوي على القليل من الزنجبيل الحقيقي، وعليك أن تأخذ رشفة من المياه بعد أن تضع فيها الكركم أو الزنجبيل هذا أفضل من الزنجبيل والكركم الفتلة.”

عندما تصاب باضطرابات المعدة فإنك لا تريد تناول الطعام خوفًا من أن تتعرض للقيء، ولكن البدء في تناول الماء والمشروبات الأخرى على الفور هو فكرة جيدة لعلاج اضطرابات المعدة.

وكما يقول دكتور “Joseph Murray” جوزيف موراي، طبيب الجهاز الهضمي في عيادة مايو “مايو كلينيك”: “لأنك تتخلص من الفيتامينات والمغذيات الأساسية مع كل رحلة إلى الحمام، فمن المهم تجديد الفيت المحاليل  بالجسم – أي الأملاح، ولكن أيضا البوتاسيوم والجلوكوز (السكر)، إذا كانت كلمة “السوائل –” تجعلك تفكر في مشروب الطاقة، أنت لست بعيدا. ولكن مشروبات الطاقة والمشروبات الرياضية الأخرى قد لا تحتوي على ما يكفي من الملح لتجديد المخزون المستنفد من الجسم نتيجة لفقد جسمك لكميات كبيرة من السوائل. لذا عصير الطماطم المخفف هو مشروب جيد جدا، وخاصة أنها من الموالح التي أنت بحاجة إليها على الفور.



× مرحبًا، راسلنا واتساب الآن